Ervaringen en aanbidders - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu Ervaringen en aanbidders - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu

Ervaringen en aanbidders

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sara

27 Februari 2016 | Australië, Wolli Creek

Eindelijk weer een nieuwe blog. Voordat ik begon met schrijven van mijn eerste blog had ik me écht voorgenomen om elke dag globaal bij te houden wat ik die dag had gedaan en elke week wel een blog te plaatsen. Nu dus het bewijs dat ik me daar niet aangehouden heb..oeps. Gelukkig neem ik elke dag foto's van alles waar ik kom dus is het op die manier nog een beetje bij te houden. De afgelopen 2,5 week heb ik weer zoveel leuke dingen gedaan dus ik heb gelukkig wel weer wat om jullie op de hoogte van te houden :)

Vorige week maandag moest ik er dan echt aan geloven; stage lopen. De dagen daarvoor heb ik nog leuke dingen gedaan met het motto ; je hebt nu nog geen opdrachten om te maken dus nog tijd zat. We zijn toen met alle roomies naar de Imax geweest waar ze het grootste scherm ter wereld hebben! Kon ik ook weer zeggen dat ik daar geweest ben :) De film was leuk dus het was een geslaagde avond. Het weekend voor stage nog even goed gevierd in de stad! Van kroegentochten hebben ze hier gelukkig ook gehoord. 20 dollar voor 4 bars, 4 drankjes én pizza. Ik denk dat vooral dat laatste mij aantrok om heen te gaan haha. Prima deal dus gaan. En jawel, nederlanders zijn echt overal dus ook daar. Had heel even het idee dat ik op feestvakantie was.. gelukkig was dat niet het geval. Gezellig avondje gehad met leuke mensen en nieuwe plekken voor de volgende keer. Die zondag was het valentijnsdag en ook dát is goed gevierd. Niet met een guy maar met een poolparty / BBQ ; heerlijk niks doen in de zon, wat drinken en gezellige meiden. Beter kan het denk ik niet.

Maandag op naar Qantas. Ik had er enorm veel zin in maar was natuurlijk ook wel wat zenuwachtig. Ik wist ook eigenlijk helemaal niet wie ik kon verwachten want had mijn 'supervisor' alleen nog maar via de mail en telefoon gesproken. Totaal geen beeld van iemand hebben helpt dan ook niet erg mee haha. Alles viel gelukkig enorm mee en heb echt de beste begeleider die ik kan wensen. Hij vertelde vol passie over zijn twee geweldige kinderen en zei dat zijn familie bij deze uitgebreid was. Het feit dat Australiërs super aardig en open zijn werd bij deze nu echte bewezen. Zo werd mijn stage natuurlijk een stuk leuker. De eerste week stond vooral in het teken van handen schudden en namen proberen te onthouden maar overal reageerde iedereen (alweer) ontzettend enthousiast op dat ik er was. Een goede eerste week waar ik misschien nog wel meer geleerd heb dan in de 2,5 jaar op de Hva en het is echt bizar dat ik al bijna aan mijn derde week begin.. het klinkt cliche maar het is echt zo; times fly when having fun!

Die maandag kwam mama aan in Sydney, jeeeej. Meteen die avond naar haar toe geweest om elkaar even te zien. Die avond erna zijn we naar chinatown geweest om lekker wat te eten. Er zijn daar zo ontzettend veel restaurantjes met lekkere green curry, spicy beef etcetc. Je kan je wel voorstellen dat ik het liefste alles wilde proberen.. we wisten waar we nog vaker heen konden om voor goedkoop super goed te eten haha. De dagen erna stond alles weer in het teken van stage en uiteten, hier kon ik wel aan wennen :D

Op de vrijdag hadden we een walking tour met ons department van Qantas. Mooi, dit was een goed moment om gezicht bij naam te koppelen en elkaar beter te leren kennen. In de tussentijd heb ik ook geprobeerd om een bucketlist te maken. Zoals je dat dan verwacht bij mij is deze nog steeds niet helemaal af omdat ik het te druk heb met veel andere leuke dingen, oeps haha. In ieder geval, het eten van een kangaroo-pizza is hierop aanwezig en deze heb ik die vrijdag weg kunnen strepen van mijn bucketlist. Lekker was het, bijzonder was het niet.. Het vlees is vrij droog maar kan nu dus wel zeggen dat ik kangaroo gegeten heb. Die avond dus ook weer veel leuke pubs ontdekt en mooie plekken gezien van de stad. Daarna kakte ik wel echt in.. een hele week 'werken' is toch wel even iets anders dan met je luie reet op het strand zitten de hele dag. Dat vroege opstaan gaat nu gelukkig al beter. Dat weekend stonden de blue mountains op het programma; ook dit staat op mijn bucketlist. Zondagochtend vroeg met onze geweldige gids op naar de bergen. De gids, van wie ik de naam nog steeds niet weet, was een bijzonder persoon. Hij was een echte charmeur en moest steeds wat van mama en mij hebben. Hij liet ons super veel mooi plekken zien en had er natuurlijk altijd wat bij te vertellen. Wat een mooi gebied! De lucht is ontzettend schoon en fris en je hebt veel mogelijkheden om te gaan wandelen. De dag sloten we af met wat sappige verhalen van mensen die in de bergen overleden waren.. heerlijk weekend.

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje. Ik leer elke dag meer en meer op het werk maar ben blij als het weekend is. Op een kantoor zitten als het buiten 30 graden is en mama lekker op het strand ligt is wel een beeeeetje balen. Het liefste ga ik elke dag naar een ander strand en ontdek ik nieuwe dingen. Ben daarom blij dat het weer weekend is. Vrijdag dus weer lekker uitgeweest met de meiden, dit was weer een heerlijke avond. Vandaag stonden de Haymarkt, het wijn festival, het strand en het lunapark op het programma. Je raad het al, de markt was echt ons ding en hier konden we ons goed vermaken. Als echte toeristen dus wat souvenirs ingeslagen voor het thuisfront! Het weer was toch iets beter dan verwacht dus uiteindelijk het wijnfestival en het lunapark geskipt en direct naar het strand gegaan. Heer-lijk, weer wat vitamine D :) Daarnaast stond me vandaag ook nog een andere verrassing te wachten. Daar was ie, een kaart van een stille aanbidder?? Deze 'stille aanbidder' zal dit waarschijnlijk ook gaan lezen want hier heeft hij mijn gegevens vandaan. Ja, wat moet ik daar nou mee? Een kleine hint zou gewaardeerd worden aangezien je er wel wat werk ingestoken hebt ;)

Nog even genieten van het weekend en daarna weer een weekje werken!
Liefs uit aussie

  • 27 Februari 2016 - 23:05

    Marike :

    Wat een heerlijke avonturen en wat leuk dat je daar al zoveel geleerd hebt; je komt straks met heel veel 'knowledge' thuis! Je werkt dus van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 ofzo? Weekenden altijd vrij en ook straks de paas - public holiday dagen??
    Je moeder heeft ook nog maar 1 weekje he, ze zal wel blij zijn dat je het goed getroffen hebt daar, dat geeft rust voor haar. Ten zuiden van Sydney is het ook mooi, maar je moet wel een auto hebben: Wollongong area.

  • 28 Februari 2016 - 09:14

    Je Tante Liesbeth:

    Hallo Saar, leuk om weer iets van je te lezen! Je vermaakt je goed. Fijn hoor. Hoe vind je de hoge golven? Heb je al enge kwallen gezien? Wat moet je nu als stage doen? Ik heb helemaal geen idee. Ben jij de enige? Wat doen die room mates voor stage? Ben benieuwd!

  • 07 Maart 2016 - 18:04

    Je 'stille Aanbidder':

    Hoi Sara,

    Daar ben ik dan. Je hebt gelijk, ik was gewoon te benieuwd of mijn kaartje goed was aangekomen.
    Ik moet alleen wel even zeggen dat 'aanbidder' misschien een beetje extreem klinkt. Maak je geen zorgen, er staat geen altaar van jou op mijn kamer (Of...??) ;).

    Ja en een hint, ik wil het je natuurlijk ook niet te makkelijk maken. Maar hier komt 'ie dan:
    "Ik had in de kaart gezet dat ik je 'al redelijk wat jaren' ken. Je moet dan denken aan iets van 5 tot 10 jaar dat ik je ken. Je zou kunnen zeggen in je 'vorige leven' toen alles nog basic was. Ik heb je bijvoorbeeld nog zien optreden bij de Grote Prijs. Misschien heb je er nog wat aan als ik zeg dat ik het de laatste maanden heel wat drukker heb?"

    Maar wees er alsjeblieft niet te druk mee en geniet lekker van je tijd in Australië! :)
    Zo te lezen lukt dat je vast prima!

    Liefs uit het zonnige Nederland xx,
    Je stille 'ja wat ben eigenlijk?'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wolli Creek

Stage in Sydney!

Stage lopen @ Qantas

Recente Reisverslagen:

13 April 2016

Winter is coming

20 Maart 2016

Still having a great time!

27 Februari 2016

Ervaringen en aanbidders

09 Februari 2016

Wat een stad!

27 Januari 2016

Nog een weekje!
Sara

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn stage bij Qantas en al mijn belevingen en ervaringen in Sydney! Ik zal proberen om hier wekelijks een verhaal te plaatsen zodat ik jullie op de hoogte kan houden van al mijn avonturen die ik ga beleven! Liefss

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 3617

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 04 Augustus 2016

Stage in Sydney!

Landen bezocht: