Wat een stad! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu Wat een stad! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu

Wat een stad!

Blijf op de hoogte en volg Sara

09 Februari 2016 | Australië, Wolli Creek

Lieve allemaal,

hier is ie dan; mijn eerste blog vanuit Sydney! De tijd gaat nu al ontzettend snel en heb al aardig wat gezien en beleefd dus het werd tijd voor een nieuw reisverslag! :) Vorige week woensdag 3 februari was het dan eindelijk zover. Laatste dingen in de koffer (6 kilo te zwaar, oeps) en op naar Schiphol met Papa, Mama en Emma. Daar stonden ook Thom, Jas, Mandy en Thierry om me uit te zwaaien, wat een gezellig uitwaaicomité, thanks for saying goodbye. Door de douane, wat tijdschriften gescoord en toen eindelijk het vliegtuig in. Laat die 20 uur durende vlucht maar komen.. Het beviel eigenlijk best prima en ik heb in zo'n korte tijd denk nog nooit zoveel films gekeken haha. Even een tussenstop gemaakt in Hong Kong en toen door naar Sydney. Hier kwam ik in de avond aan en kon vanuit het vliegtuig de verlichte stad zien. Wow, nu pas besefte ik dat ik helemaal aan de andere kant van de wereld zat, heel bizar. Eindelijk was ik eindelijk daar waar ik de komende 6 maanden zal wonen en ik was dus ook blij toen ik ein-de-lijk in m'n nieuw huisje was. Zo'n reis sloopt je enorm en het enige waar ik aan kon denken was mijn bed haha. Helaas, voor mijn gevoel was het ochtend en lukte het slapen nog niet heel goed en ben ik ongeveer 5 keer wakker geworden.

De volgende dag was het tijd om de stad te gaan ontdekken. ik werd gelijk onwijs blij van het heerlijke weer en de chille sfeer die er hing. De treinen rijden optijd, de mensen zijn aardig en alles gaat lekker op z'n gemak. In de stad had ik afgesproken met Marijke en Gideon, twee TU Delft studenten die ook stage gaan lopen bij Qantas alleen dan op een andere afdeling. We hebben gezellig wat gedronken in Surry Hills en hebben daarna wat rondgelopen in het centrum. Surry Hills heeft als suburb echt z´n eigen stijl, in drie woorden kun je het beschrijven als; trendy, artistic and bohemain. Ik keek mijn ogen uit! wat een mensen en wat een hoge gebouwen. Ik had eerder het gevoel alsof ik in New York rondliep in plaats van Sydney.
Wat meteen opviel is hoe aardig en behulpzaam iedereen hier is. In zo'n grote stad is het soms even puzzelen hoe je overal moet komen dus heb ik meteen een nieuwe simkaart gehaald zodat ik Google Maps etc kon gebruiken. 10 dollar (ongeveer 6,5 euro) voor onbeperkt bellen, smsen en 3gb internet, wat een grap! Ik dacht dat alles in Aussie een stuk duurder was dan in Nederland, maar dat leek (alleen op dat moment) niet zo. Mooi, dat ook weer geregeld. Toen nog even langs de bank om een rekening te openen. Ik had het gevoel alsof ik als een princess behandeld werd. Bij elke vraag die ze je stellen wordt je naam genoemd en ik kreeg vanalles aangeboden tijdens het wachten, wat een luxe zeg. Met een goed gevoel ging ik weer naar huis want ik was behoorlijk moe van al dat wandelen en de warmte.

Zaterdag was ik weer klaarwakker om 7 uur, heerlijk zo'n jetlag. Toen met de trein naar Circular Quay gegaan, toen ik hier uitstapte zag ik dan eindelijk the Harbour Bridge en the Opera house. Wauwww, wat een geweldig beeld. Dat wat je altijd op foto's zag was er nu echt. Ik stond er gewoon naast! Dat is wel even raar. Mooi even een rondje gelopen en wat gechilt. Terwijl ik druk bezig was met insmeren kwam er een jongen naast me zitten die al een hele tijd in Sydney woonde. Ik was lichtelijk verbaasd dat mensen zomaar op je af komen om een praatje te maken, dat gebeurd nou niet heel vaak in Amsterdam. We hebben leuk gepraat en hij heeft me wat tips gegeven die zeker een bezoekje waard zijn. Meteen werd ik uitgenodigd om eens wat te drinken in de stad. Als vrienden maken hier zo snel gaat komt het vast goed ;). Daarna had ik afgesproken om met Dominika (zij zat naast mij in het vliegtuig en is hier om te studeren) mee te doen aan een walking tour van zp'n 2,5 uur door de stad. Dat was het zeker waard! Het was leuk om weer wat nieuws van de stad te zien en meer over de stad te weten te komen. Diezelfde avond ben ik met haar en drie finse jongens naar een poolparty gegaan. Daar gingen we dan met z'n 5en, naar een huis in een wijk waar het, vergeleken met de stad, vrij rustig was, was hier een poolparty? Eenmaal aangekomen was het inderdaad heel iets anders dan verwacht. We moesten het doen met een klein opblaas bad, wat een giller hahah. Het water was ook nog eens koud. Het was evengoed een onwijs leuke avond! Iedereen die je ontmoet gaat met je om alsof ze je al een hele tijd kennen en ze proberen je zoveel mogelijk bij te betrekken. Ik voelde me helemaal op mn gemak en heb er weer wat nieuwe vrienden bij haha.. Het was inmiddels vrij laat aan het worden en van zo'n hele dag in de stad lopen wordt je behoorlijk moe. Volgens mijn stappenteller had ik die dag ruim 21 km gelopen, volgens mij is dat naast de hoeveelheid films ook weer een record.

Op zondag was het tijd voor mijn eerste beach day, woehoe. Samen met Loes ben ik naar Collaroy beach geweest. Dit is wel een stukje rijden vanaf het centrum maar onderweg kan je super veel zien dus dit was totaal niet erg! Wat een heerlijk strand en lekkere zee, dit was echt wat ik van het strand leven had verwacht. Op de terugweg nog even bij het opera house een ijsje gehaald voor, jawel, 5 dollar voor een bol. Hier werd weer even duidelijk dat Sydney echt heel duur is.. Als je uiteten gaat kan dat ook al snel oplopen tot zo'n 70-100 dollar. Die avond weer lekker op tijd naar bed gegaan want van die zon de hele dag op je face en niks doen wordt je op de een of andere manier ook aardig moe haha.

Maandag weer een nieuwe dag en had me voorgenomen weer veel te doen. Eerst weer naar het Opera house geweest en toen doorgelopen naar de Botanical Gardens. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op het huis én de brug. Je vind hier dan ook heeeeeel veel chinezen met selfie sticks en paraplu's die van alles en nogwat foto's nemen. Soms heb ik het idee dat ik ergens in China ben. China town heb ik nog niet bezocht maar dat staat zeker nog op mijn to-do list. De botanical gardens zijn een plek om naast de drukke stad helemaal te ontspannen, het is onwijs groot en op veel plekken waar je kijkt zijn mensen aan het picknicken. Daarna met de bus naar het beroemde Bondi Beach. Ook dit was een onwijs mooi en het was een lekker strand, precies zoals het er altijd op tv en foto's uitziet. Daarna besloten om toch nog maar even langs Bondi Junction te gaan en een winkelcentrum te bezoeken. Wat ik daar aantrof was echt één groot walhalla met kleding en heeeel veeel eten. Nou, hier kon ik me wel vermaken :D Ik keek mijn ogen uit met al het lekkers wat ze hadden. Ze verkopen daarnaast vrij veel ‘powerfood’ zoals bananenbrood, healty smoothies en noem maar op.

Vandaag wordt het weer erg warm (26 graden), dus staat er weer een strandbezoek op het programma. Wat een vervelend leven heb ik toch ook..;) Maandagavond is mama hier gezellig en blijft ze drie weken voor vakantie, weer iets leuks om naar uit te kijken 

Tot zover mijn belevingen vanuit Sydney. Ik besef nu al dat de tijd onwijs snel gaat en dat ik helaas over minder dan een weekje al moet beginnen met mijn stage..
Ik zal jullie snel weer op de hoogte houden!
Liefs vanuit Sydney xxxxxx

  • 09 Februari 2016 - 07:27

    Je Tante Marike:

    Meid wat heb je al veel gedaan. Leuke stad he maar ik vind het wel heel erg aziatisch, net alsof ik in korea of china loop. Ik hoop dat je niet in de weekenden hoeft te 'werken', dan kan je tenminste nog even genieten. WEl fijn dat je met je +6kg mocht vliegen al kan je nu niets extra meer kopen. Wanneer ga jij weer terug? Anders kan ik wel wat spul van je meenemen, ik vertrek 24 Juni naar Nederland.

  • 09 Februari 2016 - 08:40

    Je Tante Liesbeth:

    Hoi Sara, leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan in de eerste dagen. En idd, die reis is slopend!! Ik heb ook voor jaren weer genoeg gehad!! Kan je bij je verslag ook foto's plaatsen? Bv. van je onderkomen, het zwembad, de sportzaal e.d. En natuurlijk van de stad. Hoe doe je het met eten? Kook je zelf? En het ontbijt? Nou, nog veel plezier hoor. Ik kijk al uit naar je volgende verslag. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wolli Creek

Stage in Sydney!

Stage lopen @ Qantas

Recente Reisverslagen:

13 April 2016

Winter is coming

20 Maart 2016

Still having a great time!

27 Februari 2016

Ervaringen en aanbidders

09 Februari 2016

Wat een stad!

27 Januari 2016

Nog een weekje!
Sara

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn stage bij Qantas en al mijn belevingen en ervaringen in Sydney! Ik zal proberen om hier wekelijks een verhaal te plaatsen zodat ik jullie op de hoogte kan houden van al mijn avonturen die ik ga beleven! Liefss

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 3613

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 04 Augustus 2016

Stage in Sydney!

Landen bezocht: