Still having a great time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu Still having a great time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Wehmann - WaarBenJij.nu

Still having a great time!

Blijf op de hoogte en volg Sara

20 Maart 2016 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

terwijl er alweer bijna een einde komt aan het weekend is het een mooi moment op deze regenachtige (lees; buien waarbij je écht niet buiten wilt zijn) zondagmiddag een nieuw verhaal te schrijven. Het leven hier in Sydney bevalt me nogsteeds erg goed en ik krijg steeds meer het idee dat ik hier niet meer weg wilt..dit komt natuurlijk niet alleen door het (meestal) lekkere weer, de mooie stranden en de aardige mensen hier, maar ook door mijn stage bij Qantas die onwijs goed bevalt. De stage zelf moet je natuurlijk goed bevallen, maar een leuke stagebegeleider is daarbij ook belangrijk! Heb ik het nu net zo goed getroffen dat ik de beste stagebegeleider heb die je maar kunt wensen. Ik ben een soort van '3e' kind voor hem geworden en het is inmiddels een gewoonte geworden dat hij vrijdagmiddag stiekem een chocolaatje op mn bureau legt. Na dat gezegd te hebben zijn er naast de dagen van 9-5 op het werk ook nog veel andere leuke dingen gebeurd de afgelopen weken!

Omdat ik met 7 andere meiden gezellig in een appartement woon in Wolli Creek leek het ons leuk om een keer wat gezellige mensen uit te nodigen en een feestje te geven. Omdat we al bijna in het zwembad liggen als we de deur uit lopen moest er natuurlijk ooit een poolparty worden georganiseerd. Zo gezegd zo gedaan. Facebook doet wonderen en ook via via contacten blijven het natuurlijk altijd goed doen. Het was een gezellige middag in de zon en met de nodige alcohol was het natuurlijk nog gezelliger om daarna met een groepjes uit te gaan. Allereerst belandde we in een kroeg in Surry Hills waar er flink wat gedanst werd. Daarna toch nog maar even naar de Scubar om de avond goed af te sluiten.

Dit weekend begon al meteen goed met een vrijdag middag borrel met collega's. En ja, de Dutchies zijn overal dus ook binnen Qantas! Met 7 dutchies zijn we meteen na het werk naar het appartement gegaan in north-sydney waar we vanaf het balkon een ontzettend mooi uitzicht hadden over de stad. Wauw, dan besef je weer goed dat je aan de andere kant van de wereld zit en het er ontzettend mooi is. Een hele stroom van vliegtuigen aan zien komen vliegen, terwijl de zon onder gaat met een wijntje erbij was toen zeker een geluksmomentje. Daarna nog even een bar in gegaan en toen maar besloten om niet al te laat al te laten maken omdat we de dag erna met de auto naar Canberra zouden rijden. Daar stonden we dan, op de zaterdag ochtend met onze slaperige hoofdjes bij de car rental om onze 8 seater op te halen. Er was gelukkig een roomie die al eerder in Australië gereden had dus dat zou zeker goed komen. Op naar Canberra! De auto is echt ideaal om allerlei leuke plekken te ontdekken en we onderweg ook leuke (lees awkward) momenten gehad met andere mobilisten haha. Canberra is vergeleken met Sydney enorm klein en er is op zijn zachts gezegd niet veel te beleven. Hier hadden we van tevoren natuurlijk rekening mee gehouden. We hebben een bezoek gebracht aan het Parliament House waar we een nice view hadden over de hoofdstad van Australia, als je in Canberra bent is dit zeker aan te raden. Voor de rest hebben we een beetje geslenterd en een marktje bezocht. We waren allemaal behoorlijk moe dus zijn eind van de middag weer lekker terug gereden naar Sydney.

Als we dan toch een auto hebben moeten we er alles uithalen wat er in zit! We kwamen daarom op het idee om in de avond nog naar de northern-beaches te rijden om daar een nachtje in onze bus te slapen en vroeg in de ochtend de zonsopkomst te bekijken. Hoppake, dekens, kussens en een matras de bus in gesleurd en rijden maar. Loes, Malin en ik besloten om naar Curl Curl beach te gaan, ongeveer 45 minuten vanaf Wolli Creek. Dit dachten we wel even te doen. Het was de eerste keer dat Malin reed in Australie en op de zaterdag avond is het een groot gekkenhuis is Sydney...

Gelukkig is daar Google Maps, onze redder in nood. Toch is het niet makkelijk om op een snelweg met 8 banen de juiste te vinden binnen een paar seconden en daarnaast op je medeweggebruikers te letten. Het mocht dan wat langer diuren (1,5 uur ipv 45 minuten), een hoop stress met zich mee brengen maar dan heb je ook wel wat. Hoe vet is het om over circular quay en de harbour bridge te rijden! We kwamen met een trots gevoel aan in Curl Curl :) Om half 12 s'nachts even de stress eruit gerend op het strand en daarna vielen we vrij snel in slaap. Dan ligt zo'n auto nog best lekker.

Om 7 uur s'ochtends stonden we op om de zonsopkomst te bekijken. Eerste beeld toen ik wakker werd was echter een donkere lucht waar duidelijk geen zon te bekennen was. Wat een teleurstelling.. maar het was evengoed heel lekker om bijna op het strand wakker te worden. De weg terug naar huis ging gelukkig een stuk beter en daarna zijn we doorgereden naar het Royal National Park. Het eerste wat onze aandacht trok in Wattamolla was de grote rots waar we vanaf konden springen. Daar gingen we dan, met 4 meiden de berg op om daarna zo'n zeven meter naar beneden te springen. Dit was super vet en we hebben er leuke foto's en video's aan overgehouden. Meteen daarna was het gedaan met de pret en kwam het met bakken uit de hemel. We zijn toen naar huis gereden en hebben deze zondag lekker afgesloten met een Netflix & Chil momentje. Dit weekend ging net als alle andere weekenden veeeel te snel. Gelukkig ben ik deze vrijdag en die maandag erop vrij vanwege pasen en gaan we weer leuke dingen doen.

Liefs vanuit Sydney

  • 20 Maart 2016 - 11:46

    Je Tante Liesbeth:

    Leuk om weer van je te horen Saar! Ik kan me voorstellen dat je er niet meer weg wil als je het er zo leuk hebt. Kan je ook je foto's bij je reisverslag doen? Dat lijkt me zó leuk om te zien. Bv. jullie zwembad, Canberra, northern beaches, curl curl beach enz. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Wij hebben volgende week onze paasbrunch bij mij. Gezellig! Ben benieuwd welke leuke dingen je gaat doen in dat lange weekend.
    Liefs, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Stage in Sydney!

Stage lopen @ Qantas

Recente Reisverslagen:

13 April 2016

Winter is coming

20 Maart 2016

Still having a great time!

27 Februari 2016

Ervaringen en aanbidders

09 Februari 2016

Wat een stad!

27 Januari 2016

Nog een weekje!
Sara

Hallo allemaal! Welkom op mijn blog over mijn stage bij Qantas en al mijn belevingen en ervaringen in Sydney! Ik zal proberen om hier wekelijks een verhaal te plaatsen zodat ik jullie op de hoogte kan houden van al mijn avonturen die ik ga beleven! Liefss

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 3605

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 04 Augustus 2016

Stage in Sydney!

Landen bezocht: